marți, 22 martie 2011

Logica blindajului

Conform logicii blindajului, daca nu esti fericit, trebuie sa disimulezi fericirea. Oamenii tristi nu sunt appealing, sunt chiar evitati. Trebuie sa fii entertaining daca vrei sa fii primit printre oameni. Asadar, iti disimulezi fericirea tocmai ca sa poti ajunge la ea. Dar apoi, nu poti fi nefericit decat daca ai fost fericit. Vei fi fericit tocmai ca sa cunosti ulterior nefericirea. Deci practic ce disimulezi?

Astazi a lipsit o colega de la facultate. Aparent un fapt banal, dar am intrebat de ea si am aflat ca e in spital. E suspecta de depresie. Stiam ca nu mai traieste frumos de vreo 5 luni, dar totusi a reusit sa ma convinga. Ca si nebunia, n-am sa pretind ca stiu semnificatia depresiei, dar personal reperez depresia ca fiind momentul in care tu insuti iti scapi de sub control si te gasesti imprevizibil. Acum n-am sa afirm ca natura umana e atat de introspectiva, incat e iesit din comun sa fim imprevizibili vizavi de noi insine, dar poate ca depresia e momentul ala in care ai nevoie de ajutorul pe care nu l-ai mai solicitat niciodata pana acum. Poate ca depresia e momentul in care instinctul de conservare e doar o paradigma. Depresia e poate momentul in care ceilalti decid ca nu mai esti in masura sa alegi pentru tine pentru ca ai fi prea subiectiv (si aici nu stiu daca sa rad de propozitia care mi-a iesit).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu